Elbilen du inte hinner i kapp
25 april 2015
Kinderna sugs in och huvudet trycks mot nackstödet när jag accelererar upp till motorvägen och lämnar alla wannabe-sportbilar långt bakom mig. Jag sitter alltså i elbilen Tesla Model S Dual Performanc…
25 april 2015
Kinderna sugs in och huvudet trycks mot nackstödet när jag accelererar upp till motorvägen och lämnar alla wannabe-sportbilar långt bakom mig. Jag sitter alltså i elbilen Tesla Model S Dual Performanc…
25 april 2015
Att hitta rätt restaurang är inte lätt idag. Informationen finns, men frågan är hur man ska hitta den. Tryckta restaurangguider, mattidningar, dagstidningar, webbsidor, bloggar, Facebook, Twitter elle…
25 april 2015
Ansiktslyftade Ford Focus är en bil som blir bättre ju mera man kör med den. Inne är bilen radikalt nydesignad. Det knapphelvete som tidigare dominerade mittkonsolen har ersatts med en pekskärm. Det l…
25 april 2015
Nya Ford Mondeo är snygg att se på med sina svepande linjer och kraftiga bockningar. Bilens premiumegenskaper kommer bäst till sin rätt på landsvägen, för varken motorn eller nabbdäcken hörs i störan…
24 april 2015
Vad bör gemene Forum-läsare kunna 2015, vad IT beträffar? Så där alldeles själv, alltså? Frågan är inte lätt, och rentav lite provokativ. Stora chefer delegerar. Äldre (de som fyllt 40) kan och vill k…
24 april 2015
Från år 2012 har Finland haft veritabla skatteorgier. Skatterna höjs årligen vilket inte anstår en rättsstat. Skattegraden är nära EU-toppen, 45 procent av BNP. Finland är EU-etta mätt med offentliga…
24 april 2015
Jag valde att kandidera för SFP i riksdagsvalet av två skäl. Jag ville delta proaktivt i valet med mina reformförslag, som jag tror är viktiga och realistiska. Finland är i djup ekonomisk kris efters…
24 april 2015
Traditionell finansteori utgår från att värdepappersmarknaden är effektiv och att investerarna är rationella nyttomaximerare. Denna något förenklade syn på världen började luckras upp mot slutet av 1…
24 april 2015
Datoriseringen tar över allt fler jobb och snart hamnar även bokförare på arbetets museum bredvid telegrafister och sekreterare. Det är i första hand jobben med medelinkomster som hotar försvinna, int…