Industrins tillväxt är digital
21 april 2015
Slå ihop uppstartsföretagens kreativa digitala lösningar med en lämplig dos nytänkande tjänster och industriföretagens tekniska know-how. Där har Finland en vinnande hand i framtidsspelet. Framtiden u…
21 april 2015
Slå ihop uppstartsföretagens kreativa digitala lösningar med en lämplig dos nytänkande tjänster och industriföretagens tekniska know-how. Där har Finland en vinnande hand i framtidsspelet. Framtiden u…
21 april 2015
Järngruvorna i nordvästra Australien kan bli en guldgruva för materialhanteringsföretaget Solving från Jakobstad. Den lilla men snabbt växande staden Port Hedland på Australiens nordvästkust är en av …
21 april 2015
Vi är stockpickers. Vi måste se nästa trend innan den är här. Det säger Birgitta Lindholm, delägare i tvåkvinnoföretaget T & B Capital och guldtränare i handboll. Det är inte vardag i Finland att …
21 april 2015
Internet har gjort konsumenten till kung men äter upp marginalerna för traditionella branscher och slår ut lokala aktörer. År 2009 förbannade Timo Tuomi webbens existens i tidningen Keski-Uusimaa: ”Ma…
27 mars 2015
Innan jag blev företagare levde jag i en illusion: Myndigheter och statliga/kommunala tjänstemän är per definition ineffektiva, otillgängliga och skjuter helst över ansvaret på kollegan (som är på sem…
27 mars 2015
Italien har ofta kallats för världens bästa land för mat och vin. Vad gäller vinet är det svårt att slå ett land med högalpint klimat, medelhavskust, bergskedjor som sträcker sig längs med hela lande…
26 mars 2015
Vesa Laisi, 57, började som vd för Danfoss Drives i januari. Bolaget integrerar finska Vacon med danska Danfoss verksamhet inom frekvensomriktare. Beskriv din resa på Vacon. Jag är en ingenjör i hjär…
26 mars 2015
Politiken skvalpar mellan vänster och höger i allt snabbare ryck. Lissabon. Hotellets terrass har utsikt över floden. Det är nyår. Fyrverkeriet pågår i över tio minuter. När det är över står den jätte…
26 mars 2015
Den kinesiska draken åldras: konsumtionen av hälsovårdstjänster ökar drastiskt i takt med de disponibla inkomsterna. Det skapar nya affärsmöjligheter inom allt från vård av hjärtbesvär (250 miljoner k…