Weekend i Budapest
2 november 2015
Då nya resmål konstant dyker upp glömmer vi lätt vilka storslagna städer och sevärdheter som ligger i Östeuropa. Ett bra exempel på detta är den mäktiga miljonstaden Budapest med arkitektoniska pärlo…
2 november 2015
Då nya resmål konstant dyker upp glömmer vi lätt vilka storslagna städer och sevärdheter som ligger i Östeuropa. Ett bra exempel på detta är den mäktiga miljonstaden Budapest med arkitektoniska pärlo…
1 november 2015
Jag sitter i ett amerikanskt lokaltåg på väg från Boston till Rockport. ”Detta kan inte vara sant”, tänker jag för mig själv. Tio sekunder och tio stansade hål senare får jag tillbaka en stor vikt bl…
1 november 2015
Pengar, aktier och räntepapper är idag digitala produkter som handlas globalt i realtid utan transport-kostnader. Finansföretagen söker matematiska samband mellan allt från solfläckar till marknadsps…
1 november 2015
Man kan väl inte precis anklaga mig för att ha varit den flitigaste eleven vid Hanken, när det begav sig. Och i ärlighetens namn knappast den vassaste pennan i penalen heller, om man vill formulera s…
31 oktober 2015
Våra tidningar fylls sida upp och sida ner med tråkiga nyheter gällande det som händer i vårt land och i världen. Vi lever i en tid av förändring och vissa områden monteras ner medan något annorlund…
31 oktober 2015
Jag ser fram emot en semester på Madeira i november. Att vandra, åka korgsläde, äta espada, sådant som i alla tider lockat folk till ön med evig vår. Väl på Madeira ska IT inta en underordnad roll, m…
31 oktober 2015
När jag läser artiklar om Donald Trump, Warren Buffet, och deras fanklubb här, typ Wahlroos, Berner och Ollila, fokuserar jag på det liv de lever, med massor av pengar och många små händer och andra …
30 oktober 2015
Youyou Tu är verkligen en katt bland hermelinerna i galleriet av Nobelpristagare. Eller vad ska man säga när årets medicinpris går till en kvinna som utvecklat ett 1 700 år gammalt kinesiskt örtläkeme…
30 oktober 2015
De två jättarna i operativsystem för smartmobiler – Google och Apple – ser sig om efter nästa produktkategori de kan dominera och kamma hem vinster från. Båda tittar med intresse på bilindustrin. Goog…