Författare: Forum

Leib i Tallinn
Livsstil

Matresa till Estland

Inom restaurangsektorn har den estniska maten utvecklats med hisnande fart på bara 20 år. Under hela 2000-talet var de estniska krögarna på hugget och skapade snabbt restauranger som till det yttre sl…

Carl_Haglund_Teckning: Rasmus_Snabb
Ekonomi och teknik

Carl Haglund: Mera forskning

I min senaste kolumn i Forum var jag inne på att Europa behöver tillväxt för att komma ur den rådande ekonomiska svackan. Jag ska spinna vidare på det här. Det står nämligen klart att Europa inte kan …

Kaj Arnö

Idrottsglädje

Det finns många fällor att trilla i då man utbyter tankar om männi­skans personliga ansvar för sin hälsa. Det här gäller förra månadens tema mat, likaväl som i frågor om motion och idrott. Megatrender…

Nicholas Anderson

Några berättelser om pengar

NICHOLAS ANDERSON: Här följer några berättelser som har en sak gemensamt: pengar, och hur de riskerar att hamna i fel fickor. En dröm för pensionsfonder och bankirer. Om man investerar 1 000 euro i 20…

Rasmus Roiha
Profilintervjuer

Entreprenör med färgstarka visioner

Under Rasmus Roihas karriär som entreprenör har han erfarit både goda tider och lite sämre tider. De här erfarenheterna är till nytta då han som Ohjelmistoyrittäjäts vd ska hjälpa företag inom program…